Krótka historia pewnego szyldu



No nie do końca szyldu a raczej kasetonu reklamowego, ale jakoś słowo kaseton za bardzo mi się kojarzy z wątpliwym stylem a’la pałacowym w blokach z wielkiej płyty.

Jak? Po co? Dlaczego?

Chwila w której wraz z Tomkiem staliśmy się posiadaczami tej świecącej skrzynki  została mniej więcej zrelacjonowana przez naszą przyjaciółkę tak: Ona (ja) najpierw go spostrzegła, pokazała Tomkowi po czym widać było na jej twarzy że zaczyna tej decyzji żałować.

Ale jak to się stało? Po prostu najzwyczajniej w świecie sklep ze sprzętem AGD RTV wystawił na ulicę kilka takich kasetonów w celu pozbycia się ich. Byliśmy w odpowiednim miejscu w odpowiedniej godzinie (zresztą poza zbieraczem złomu to nie wiem czy ktokolwiek inny by cię pokusił o przygarnięcie takiego przedmiotu do swojego domu).
 Po co go wzięliśmy? Na początku sama nie wiedziałam, nie widziałam dla niego miejsca w naszym, co jak co ale małym mieszkaniu. Jednak Tomek już miał pomysł i szedł dumnie z miną pieska który właśnie dostał ogromną kość. Mnie po drodze do domu też olśniło, że przecież mamy taką  niewykorzystaną przestrzeń nad regałem Billy.
No tak ale jeszcze nie powiedziałam w ogóle dlaczego. Za pewne dla ogółu firma Braun kojarzy się ze szczoteczkami do zębów, depilatorami czy tym podobne i wcale mnie to nie dziwi. Mnie natomiast Braun nasuwa takie skojarzenia: dizajn, Dieter Rams, zegarki. (Tomek trochę ma obsesje na punkcie zegarków tej firmy i innych nie uznaje.) Opiszę bardzo w skrócie: Dieter Rams jest niemieckim projektantem który współpracował z marką Braun, a efekty tej pracy obecnie są już kultowe. W swoich projektach kierował się maksymą własnego autorstwa „mniej, ale lepiej”. 

Dla tych których temat zainteresował Wikipedia jak zawsze pomocna:
Braun
 
Ciekawostka: Wygląd aplikacji kalkulatora zawarte w iOS 3 naśladuje wygląd kalkulatora Braun ET 66 z 1987r. 

Mam nadzieje, że taka forma postu przypadła wam do gustu, dajcie znać czy chcecie więcej, oczywiście z gotowania nie rezygnuję :)
 


Zegarki Tomka

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz